مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 13:172022-08-25اقتصادي

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم


مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور با بیان اینکه بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم گفت: در ایران نیز 10 هزار نمونه در دو مرکز بیمارستان شریعتی و سازمان انتقال خون و 180 هزار نمونه نیز در رویان ذخیره سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ضرابی ظهر امروز در سمینار سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم اندازها اظهار کرد: از تولد دانش سلول های بنیادی مدت زیادی نمی گذرد، خود نوزایی و توانایی تمایز از دیگر سلول ها دو ویژگی مهم این نوع سلول ها است.

وی افزود: ویژگی خودنوزایی توسط یک فرایند دینامیک بین فاکتورهای رونویسی، کنترل اپی ژنتیک، تنظیم کننده های RNAهای کوچک و پیام رسان های خارج سلولی از کنام سلول های بنیادی تنظیم می شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف کشور ادامه داد: سلول های بنیادی در مغز استخوان وجود دارند و می توانند همه سلول های بدن را ایجاد کنند و همچنین در درمان بیماری هایی که منشأ خونی داشته باشند، قابل استفاده هستند.

ضرابی ادامه داد: درواقع خونی که در بند ناف وجود منبع اصلی و سرشار از سلول های بنیادی است؛ اما غالباً بند ناف به عنوان زباله بیولوژیک شناخته و دور ریخته می شود.

وی افزود: می توان با آزمایش های مختلف و با کنترل کیفیت نمونه های بند ناف خون را در تانک های نیتروژن مایع و در دمای منفی 196 تا سال ها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم

بزرگترین ذخیره سازی خون بند ناف را در خاورمیانه داریم