مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 09:222022-08-27فرهنگي

مدیر فیلمخانه ملی ایران: وعده ای که محقق شد/ افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران


با افزایش اعتبار از سوی سازمان سینمایی، عملیات ساخت، توسعه، تجهیز و تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی به سرعت در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران با اشاره به افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران، در توضیح اهمیت و نقش این فیلمخانه برای حفظ و ثبت آثار تصویری کشور در ادوار مختلف گفت: فعالیت و تلاش برای شناسایی، گردآوری، حفظ و عرضه انواع آثار و اسناد کاغذی و تصویری و شنیداری کشور (فیلم، عکس، پوستر) که بخش عمده ای از میراث فرهنگی هر سرزمین و هر قومی است، ذاتا کوششی در جهت تداوم، توسعه و اعتلای فرهنگ آن سرزمین و مردمانش است.

چرا که فیلم ها در زمره گنجینه اصلی هویت و فرهنگ مردمان به شمار آمده و به یمن دوگانگی شان در تصویر و صدا، منابع اطلاعاتی کم نظیری برای انتقال این میراث گرانبها محسوب می شوند.

بر این اساس میزان امکانات و توان فیلمخانه ها، بخش پر اهمیت جریان حفظ و نگه داری این گنجینه های ارزشمند تلقی می شود.

 وی با اشاره به کم توجهی ها به نیازهای فیلمخانه ملی در دولت های قبلی، افزود: فرآیند دشوار و پیچیده حفظ، نگهداری و عرضه مواد تصویری - شنیداری و همچنین اهمیت توسعه و گسترش این آرشیو ملی بود که از سال ها پیش طراحی و ساخت بنای جدید و مجهزی برای فیلمخانه ملی ایران را به امری ضروری تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر فیلمخانه ملی ایران: وعده ای که محقق شد/ افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران

مدیر فیلمخانه ملی ایران: وعده ای که محقق شد/ افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران