مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 12:122022-08-27اقتصادي

حمایت از ایده های نو؛ در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی سمنان


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان گفت: حمایت از ایده های نو در حوزه کشاورزی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، احمد دزیانیان، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشستی به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود با اشاره به چالش های بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: کمیت و کیفیت آب های زیرزمینی، سرمازدگی محصولات کشاورزی، کاهش کیفیت خاک با توجه به فقر مواد آلی و مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی به خصوص در محصولات گلخانه ای از چالش های پیش روی این بخش است.

وی با بیان اولویت های جهاد کشاورزی استان سمنان، افزود: مصرف بهینه آب و معرفی روش های آبیاری و سرمازدگی و الگوی کشت و نیازسنجی آموزشی و کاهش مصرف سموم از اولویت های این مرکز است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان با اشاره به فعالیت های شاخص این مرکز در یک سال اخیر بیان کرد: دستیابی به ژنوتیپ های زردآلو متحمل به سرمازدگی دیررس بهاره از بین 160 ژنوتیپ موجود در کلکسیون و شناسایی 10 هیپرید مناسب برای سازگاری در سال 1400 انجام شد که این تحقیق 10 سال طول کشید و امسال پیوندک زردآلو را به چهار استان ارسال کردیم تا امتحان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از ایده های نو؛ در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی سمنان

حمایت از ایده های نو؛ در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی سمنان