مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 09:372022-08-29فرهنگي

زخم عتیق به نمایش درآمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این مراسم حسین مسافر آستانه با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی های منحصربه فرد تعزیه و پیوند عموم جامعه با فرهنگ عاشورایی گفت: - نخستین شب سوگواره آیینی زخم عتیق با حضور سیدمحمد نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح، حسین مسافر آستانه دبیر و مدیرکل اسبق مرکز هنر های نمایشی و برخی از مدیران و پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح در محوطه باز این بنیاد با استقبال مردم و مخاطبان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این مراسم حسین مسافر آستانه با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی های منحصربه فرد تعزیه و پیوند عموم جامعه با فرهنگ عاشورایی گفت: تعزیه ازجمله هنر های خاص ایرانی است که نظیرش در هیچ کجای دنیا وجود نداشته هرچند خیلی از کشور ها به تقلید از ایران گروه های تعزیه تشکیل دادند، ولی متأسفانه در کشور ما همچنان به عنوان هنر خودجوش باقی مانده است.

از تعزیه می توان به عنوان عامل اصلی پیوند مفاهیم عاشورایی با جامعه نام برد یعنی قشر های ما از هر نوع تفکری در تعزیه یک وجه مشترک دارند و آن پیوندشان با فرهنگ عاشورا است که آن را تأثیرگذار و ماندگار کرده است.

تأثیرگذاری تعزیه از انواع گونه های نمایشی دیگر به مراتب بیشتر است، ولی ما تعزیه را در مناسبت های محدود و به حال خودش رها کردیم و متأسفانه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم عتیق به نمایش درآمد

زخم عتیق به نمایش درآمد