مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 16:422022-08-29دانش

خانه سینما و مشکلاتی که تبدیل به معضل شد/ موجودیت قانونی خانه سینما محل بررسی است


شاید مهم تر از مشکلات فعلی خانه سینما نکاتی باشد که در رابطه با موجودیت قانونی خانه سینما مطرح می شود، موجودیتی که با تغییری غیرقانونی در اساسنامه خانه سینما قانونی بودن آن را در معرض شک و شبهه قرار داده است.

- خبرگزاری فارس-گروه سینما: خانه هر موسسه فرهنگی ثبت شده باید تایید صلاحیت حراستی داشته باشد اعتراض سینماگران و اعضا خانه سینما به فرآیند تایید صلاحیت نامزدها در حالی است که مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر موسسه فرهنگی ثبت شده باید تایید صلاحیت حراستی داشته باشد و این موضوع قطعاً پیش از شروع حواشی اخیر مورد اطلاع خانه سینما و اعضا آن بوده است.

اما باید گفت که با این شرایط احتمال افزایش تنش های خانه سینما در روزهای آتی وجود دارد؛ ابلاغیه دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی برای گرفتن تایید صلاحیت های نمایندگان صنوف برای شرکت در انتخابات به مذاق اعضای خانه سینما خوش نیامده و در روزهای آتی ممکن است این اتفاق تبدیل به تنش دیگر شود.

اتفاقی که مشابه آن در اوایل دهه 90 رخ داد و منجر به تعطیلی خانه سینما شد.

دلیل اصلی ابلاغ لزوم استعلام نامزدهلای هیئت مدیره خانه سینما هیچ کدام از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ نبوده و اساساً اعمال تغییرات هیئت مدیره در سامانه ثبت شرکت ها نیازمند ارائه استعلامات حراستی است در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه سینما و مشکلاتی که تبدیل به معضل شد/ موجودیت قانونی خانه سینما محل بررسی است

خانه سینما و مشکلاتی که تبدیل به معضل شد/ موجودیت قانونی خانه سینما محل بررسی است