مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 14:022022-08-30اجتماعي

شناسایی 11 واحد آلاینده در چهارمحال و بختیاری


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال جای 11 واحد آلاینده در استان شناسایی شده گفت: محیط زیست استان با پایش شبانه در شهرک ها از تخلیه فاضلاب ها به رودخانه جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استان چهارمحال و بختیاری در سطح کشور بالاترین نرخ زیستی در واحد میلیون هکتار را داراست اما چرای بی رویه دام، تغییر اقلیم و آبخیزداری غلط این اقلیم را با بحرانی جدی مواجه کرده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود یک هزار و 500 واحد صنعتی و کشاورزی فعال خاطرنشان کرد: در سطح استان 29 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که 4 شهرک سامان، شهرکرد، چلگرد و بروجن دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند، همچنین 10 تصفیه خانه شهری و روستایی در استان وجود دارد.

تولید 250 تن زباله خانگی در شبانه روز یوسف پور اظهار داشت: هر شهروند در سطح استان حدود 700 الی 725 گرم پسماند خانگی در شبانه روز تولید می کند که در سطح استان 250 تن در شبانه روز و در شهرکرد 165 تن است.

وی ادامه داد: 945 تن پسماندهای پزشکی، 30 هزار تن پسماند ویژه صنعتی، 100 هزار تن پسماند عادی کشاورزی و 140 هزار تن پسماند ویژه کشاورزی شامل سموم و آفت کش ها در سال با تدابیر ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 11 واحد آلاینده در چهارمحال و بختیاری

شناسایی 11 واحد آلاینده در چهارمحال و بختیاری