مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 10:522022-08-31بين الملل

وزیر خارجه آلمان: تا ابد قدردان گورباچف هستیم


«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در پیامی درگذشت «میخاییل گرباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش ها به خبر فوت میخاییل گورباچف، وزیر خارجه بامداد امروز چهارشنبه (به وقت تهران) گزارش دادند میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سن 91 سالگی درگذشت.

گورباچف متولد 2 مارس 1931 (11 اسفند 1309) بود.

او از سال 1985 تا 1991 دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود اما دسامبر 1991 بعد از یک کودتای داخلی موسوم به کودتای آگوست سرانجام استعفا داد و اتحاد جماهیر شوروی هم فروپاشید.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در پیامی به زبان آلمانی در صفحه شخصی خود در توییتر، به خبر درگذشت میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی واکنش نشان داد.

این مقام ارشد آلمان در پیام خود به تعریف و تمجید از میخاییل گورباچف پرداخت و از نقش او در زمینه اتحاد آلمان شرقی و آلمان غربی به نیکی یاد کرد.

در تاریخ سوم اکتبر 1990 بود که با پیوستن نواحی جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) به جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) اتحاد آلمان شکل گرفت و برلین پایتخت این کشور واحد شد.

اتحاد آلمان در شرایطی انجام شد که اتحاد جماهیر شوروی که روابط نزدیکی با آلمان شرقی داشت، با بحران های متعددی مواجه بود و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آلمان: تا ابد قدردان گورباچف هستیم

وزیر خارجه آلمان: تا ابد قدردان گورباچف هستیم