مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 17:572022-08-31سياسي

ملت ایران به میرزا کوچک خان که پیشگام نهضت اسلامی است افتخار می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حداد عادل عصر امروز در کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با اشاره به تأخیر در برگزاری یکصدمین سالگشت میرزا به دلیل کرونا اظهار کرد: - رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: ملت ایران امروز به امثال میرزا کوچک که پیشگام نهضت اسلامی مردم ایران بودند افتخار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حداد عادل عصر امروز در کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با اشاره به تأخیر در برگزاری یکصدمین سالگشت میرزا به دلیل کرونا اظهار کرد: گیلان فرزندان بلند قامتی را در دامن خود پرورانده است، تاریخ نهضیت جنگل بسیار مفصل است.

وی با بیان اینکه سرکوبی نهضت جنگل با کودتای انگلیسی 1299 ارتباط مستقیم دارد، گفت: پس از مشروطه که در 1285 هجری شمسی به پیروزی رسید تا کودتای 1299 حدود 14 سال فاصله بود و در طی این مدت انگلیس ها خودشان در جای جای ایران یک عده را ترغیب و تقویت کردند تا مزاحمت هایی برای حکومت مرکزی ایجاد کنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه سرکوب نهضت های محلی و استانی را یکی از برنامه های انگلیس ها در ایران عنوان کرد و افزود: دشمنان در مقابل کسانی مانند میرزا که دست در دست بیگانه نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملت ایران به میرزا کوچک خان که پیشگام نهضت اسلامی است افتخار می کند

ملت ایران به میرزا کوچک خان که پیشگام نهضت اسلامی است افتخار می کند