مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 20:022022-08-31اجتماعي

نایبندان طبس بزرگترین پناهگاه زیست یوزپلنگ ایرانی


معاون حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: مهمترین ابزار ثبت آمارتوقف سریعترین دونده دنیا در ایستگاه آمار و اعتبار یوزپلنگ در پناهگاهش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، نهم شهریور روز ملی یوزپلنگ نامگذاری شده است.

 یوزپلنگ ایرانی سریعترین دونده دنیاست.

آخرین آمار مربوط به یوزپلنگ ایرانی در منطقه نایبند طبس، طبق برآورد کارشناسان و مشاهده رد پاها، 3 قلاده عنوان شده است که هر سه نر است.

مودی، معاون حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: مهمترین ابزار ثبت آمار یوزپلنگ در پناهگاهش دوربین تله ای است که خراسان جنوبی به دلیل نبود اعتبار تنها 7 دستگاه دوربین فورکا با ویژگی ارسال تصاویر به پاسگاه های محیط بانی دارد و این دوربین ها در تمام وسعت محیط زیست استان نصب است.

مودی افزود: از این تعداد دوربین، تنها 2 دستگاه در پناهگاه یوزپلنگ ایرانی در شهرستان طبس نصب است که با توجه به وسعت یک و نیم میلیون هکتاری این پناهگاه، احتمال مشاهده یوزپلنگ در این دوربین ها تقریبا صفر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ آماری از یوزپلنگ ایرانی در نایبندان طبس در دست نیست گفت: از ابتدای سال جاری محیط بانان دو مرتبه موفق به ردزنی و تشحیص رد یوز در پناهگاه حیات وحش نایبندان نزدیک رودخانه شند و تنگل حیدری شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نایبندان طبس بزرگترین پناهگاه زیست یوزپلنگ ایرانی

نایبندان طبس بزرگترین پناهگاه زیست یوزپلنگ ایرانی