مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 21:122022-08-31سياسي

حداد عادل: تثبیت قیام میرزا در سال 57 رقم خورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حداد عادل عصر امروز در کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با اشاره به تأخیر در برگزاری یکصدمین سالگشت میرزا به دلیل تهران که میرزا در آن درس خوانده هنوز مدرسه طلبگی است، اما بعد از مشروطه چشم میرزا به آفاق تازه ای باز شد و وظیفه خود را در نجات ملت و کشور دید.

  رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایمان، اعتقاد، مردم دوستی و عدالت طلبی را از خصیصه های مهم شخصیت میرزا جنگلی دانست و گفت: حتی کسانی که او را تأیید نمی کنند مسحور پاکی و بزرگی و اخلاق و نجابت میرزا هستند و او را به ایمانش ستوده اند.

  وی با مروری کوتاه بر نهضت جنگل و زندگی میرزا کوچک جنگلی افزود: باید به نسل جوان و فرزندان خودمان یادآوری کنیم که این کشوری که امروز به دست ما رسیده با مجاهدت چه مردان بزرگی حفظ شده، میرزا و یارانش یکی از این نمونه های بی بدیل هستند.

  عادل با تأکید بر اینکه نسل آینده باید بداند که ایران ارزان پابرجا نمانده است، بیان کرد: نسل جوان ما باید بداند که صد سال پیش انگلیس ها در این کشور چه می کردند و تلویزیون های بیگانه فارسی زبان امروز سخنگوی کدام کشور هستند که خودشان را دلسوز نشان داده و عوام فریبی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداد عادل: تثبیت قیام میرزا در سال 57 رقم خورد

حداد عادل: تثبیت قیام میرزا در سال 57 رقم خورد