مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 شهریور 1401 ساعت 11:522022-09-03بين الملل

توافق چارچوب هماهنگی بر سر تعویق جلسات پارلمان تا پس از اربعین


منابع آگاه از توافق رهبران چارچوب هماهنگی بر سر به تاخیر انداختن نشست های پارلمان و پیگیری پروسه تشکیل دولت تا پس از مراسم اربعین حسینی (ع)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عراقی به نقل از یک منبع آگاه در کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) اعلام کرد که رهبران این کمیته بر سر بازگشت به نشستهای پارلمان عراق پس از پایان مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع)، توافق کرده اند.

یک منبع آگاه در چارچوب هماهنگی، امروز (شنبه، 3 سپتامبر) در گفت وگو با ایرث نیوز ، تصریح کرد: رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان طی نشست شب گذشته در منزل نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون بر به تاخیر انداختن پروسه بازگشت به نشست های پارلمان تا پایان مراسم اربعین امام حسین (ع)، توافق کردند .

این منبع که خواست نامش فاش نشود؛ گفت: دلیل این تعویق، جلوگیری از بروز هر اتفاقی که ممکن است بر روی زیارت میلیونی به مناسبت اربعین حسینی (ع)، تاثیر بگذارد است.

پس از پایان این مراسم، نشست های پارلمان از سر گرفته خواهد شد و اقدام برای تشکیل دولت جدید، بار دیگر آغاز می شود.

پس از آن که، سه شنبه پیش (30 آگوست)،  سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر طرفداران خود را از خیابان ها بیرون کشید و دستور توقف تحصن و تظاهرات و درگیری را صادر کرد، 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق چارچوب هماهنگی بر سر تعویق جلسات پارلمان تا پس از اربعین

توافق چارچوب هماهنگی بر سر تعویق جلسات پارلمان تا پس از اربعین