مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-04حوادث

دستگیری 2 حفار غیرمجاز در شاهرود


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از دستگیری دو حفار غیرمجاز در محدوده یک محوطه تاریخی در بخش بسطام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، مرتضی نظری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود صبح امروز به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه های تاریخی در بخش بسطام، حفاران توسط نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه حفاران با تصور دست یابی به اشیای قدیمی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، افزود: از این دو فرد متخلف، ادوات حفاری کشف و ضبط و یک خودرو متعلق به آن ها نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد.

نظری گفت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از 6 ماه تا سه سال محکوم می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: هم وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به شماره تلفن 31705 اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 2 حفار غیرمجاز در شاهرود

دستگیری 2 حفار غیرمجاز در شاهرود