مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 11:272022-09-04اقتصادي

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از مزارع استان قزوین


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه ای از سطح 29 هزار و 385 هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند اظهار کرد: عملیات برداشت ذرت علوفه ای از سطح 29 هزار و 385 هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شد.

وی افزود: پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون و 550 هزار تن ذرت علوفه ای از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ذرت علوفه ای بعنوان یکی از 8 محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و به منظور تامین نیاز علوفه ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.

جلیلوند تصریح کرد: در سال زراعی جاری ارقام کشت شده بیشتر ارقام دیررس داخلی بوده و در این راستا توسعه رقم های میان رس نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به لزوم اهمیت مدیریت منابع آبی و افزایش راندمان مصرف آب و به منظور تولید علوفه در سال جاری در سطح استان بالغ بر 5 هزار و 550 هکتار از اراضی با روش آبیاری موضعی(تیپ) انجام شده همچنین اصلاح روش های آرایش کشت به منظور افزایش بهره وری از منابع موجود اعم از خاک و آب از آرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از مزارع استان قزوین

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از مزارع استان قزوین