مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 09:272022-09-06ورزشي

نبض کبدی خراسان جنوبی کند می زند/لغو سفر رییس فدراسیون به بیرجند


مجمع عمومی انتخاب رییس هیات کبدی خراسان جنوبی که قرار بود 16 شهریورماه جاری در بیرجند برگزار شود بدلیل مشارکت گسترده اعضای مجمع در پیاده روی اربعین حسینی از حد نصاب افتاد و برای مدتی کرسی دائمی این هیئت بلاتکلیف ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، کَبَدی در اصل یک بازی ایرانی است و با اسامی گوناگونی در جای جای ایران اسلامی مشهور است، در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود.

  کَبَدی یک بازی کم خرج و پرتحرک  ترکیبی از کشتی و راگبی است که بیش تر در هند و حسینی(ع) مجمع را از حد نصاب انداخت و سفر سکاندار کَبَدی کشور لغو گردید.

طی سال های اخیر از وجود استعدادهای بالقوه و پتانسیل های موجود در ورزش کَبَدی و بازی زو خراسان جنوبی استفاده بهینه نشده و برنامه ریزی راهبردی در راستای همگانی کردن و بومی سازی، برگزاری دوره های داوری، کارگاه های آموزشی و دانش افزایی به منظور ارتقای سطح مربیان این رشته پرطرفدار نیز در استان صورت نگرفته است.

سالهاست که رییس و یا هیئت رییسه فدراسیون کَبَدی سفری به خراسان جنوبی نداشته اند تا جامعه هدف گوشی برای شنیدن درد دل ها و خواسته های بحق خود بیابند و یا مجوز میزبانی در برگزاری مسابقات منطقه ای و برگزاری اردوهای تیم ملی در استان اخذ نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض کبدی خراسان جنوبی کند می زند/لغو سفر رییس فدراسیون به بیرجند

نبض کبدی خراسان جنوبی کند می زند/لغو سفر رییس فدراسیون به بیرجند