مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 08:022022-09-07سياسي

وظایف ضابطان نظامی چیست؟


فرماندهان و مسؤولان نظامی و انتظامی مکلفند به محض اطلاع از وقوع جرم در حوزه مسؤولیت خود، مراتب را به مرجع قضایی صالح گزارش کنند.

متخلف از مقررات این ماده به مجازات جرم کتمان حقیقت مقرر در قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح محکوم می شود.

- مبحث اول فصل چهارم (کشف جرم و تحقیقات مقدماتی) قانون آیین دادرسی کیفری از مواد 602 تا 613 به مبحث ضابطان نظامی و تکالیف آنان پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه گزارش های آشنایی با قوانین، مبحث اول از فصل چهارم قانون آیین دادرسی کیفری که شامل مبحث ضابطان نظامی و تکالیف آنان است را مرور می کنیم.

فصل چهارم ـ کشف جرم و تحقیقات مقدماتیمبحث اول ـ ضابطان نظامی و تکالیف آنان ماده 602 ـ ضابطان نظامی مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات دادستان نظامی و دیگر مقامات قضایی مربوط در کشف جرم، حفظ آثار و علائم و جمع آوری ادله وقوع جرم، شناسایی، یافتن متهم و جلوگیری از فرار و یا مخفی شدن او، تحقیقات مقدماتی، ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می کنند.

ماده 603 ـ مأموران زیر پس ازکسب مهارت های لازم و اخذ کارت مربوط ضابط نظامی می باشند: الف ـ مأموران دژبان نیروهای مسلحب ـ مأموران حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در چهارچوب مأموریت ها و وظایف قانونیپ ـ مأموران بازرسی و قضایی نیروهای مسلحت ـ فرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظایف ضابطان نظامی چیست؟

وظایف ضابطان نظامی چیست؟