مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 14:372022-09-07سياسي

وظایف ضابطان نظامی چیست؟


مبحث اول فصل چهارم (کشف جرم و تحقیقات مقدماتی) قانون آیین دادرسی کیفری از مواد 602 تا 613 به مبحث ضابطان نظامی و تکالیف آنان پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در ادامه گزارش های آشنایی با قوانین، مبحث اول از فصل چهارم قانون آیین دادرسی کیفری که شامل مبحث ضابطان نظامی و تکالیف آنان است را مرور می کنیم.

فصل چهارم ـ کشف جرم و تحقیقات مقدماتیمبحث اول ـ ضابطان نظامی و تکالیف آنان ماده 602 ـ ضابطان نظامی مأمورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات دادستان نظامی و دیگر مقامات قضایی مربوط در کشف جرم، حفظ آثار و علائم و جمع آوری ادله وقوع جرم، شناسایی، یافتن متهم و جلوگیری از فرار و یا مخفی شدن او، تحقیقات مقدماتی، ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می کنند.

ماده 603 ـ مأموران زیر پس ازکسب مهارت های لازم و اخذ کارت مربوط ضابط نظامی می باشند:الف ـ مأموران دژبان نیروهای مسلحب ـ مأموران حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در چهارچوب مأموریت ها و وظایف قانونیپ ـ مأموران بازرسی و قضایی نیروهای مسلحت ـ فرماندهان، افسران و درجه داران آموزش دیده نیروی انتظامیث ـ افسران و درجه داران نیروهای مسلح در جرائم مشهود در صورت عدم حضور سایر ضابطان نظامیج ـ مقامات و مأمورانی که به موجب قوانین خاص در حدود وظایف محوله ضابط نظامی محسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظایف ضابطان نظامی چیست؟

وظایف ضابطان نظامی چیست؟