مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 15:572022-09-07اجتماعي

پرنده چکچک ایرانی برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده بیجار مشاهده شد


سرپرست حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: برای نخستین بار پرنده ای با نام چکچک ایرانی دُم سرخ توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده بیجار مشاهده شد.

- اقبال حمیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برای نخستین بار پرنده ای با نام چکچک ایرانی دُم سرخ توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده بیجار مشاهده و رکورد شد  و در سایت پرنده نگری کشور ثبت گردید.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه این پرنده در دره ها و شیب های کوهستانی و  تپه ماهورهای سنگی  است، اضافه کرد: منطقه حفاظت شده بیجار با توجه به تنوع مناسب زیستی با دارا بودن شرایط لازم به محل مناسبی برای مشاهده پرندگان مختلف و دیگر جانداران تبدیل شده است.

چکچک ایرانی(چکچک دم سرخ) حداکثر 15 سانتی متر طول دارد روی تنه خاکستری تیره، با دمگاه و کناره دُم به رنگ نارنجی قرمز و زیر بال ها کمرنگ است البته در جنس نر با گلوی سیاه و خط چشم نخودی مشاهده می شود.

منطقه حفاظت شده بیجار با مساحت حال حاضر حدود 32 هزار هکتار از قدیمی ترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است که دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار بارزشی بوده و گونه شاخص آن قوچ و میش ارمنی است در این منطقه تاکنون 19 گونه پستاندار، 11 گونه خزنده، 75 گونه پرنده، 5 گونه ماهی و 137 گونه گیاهی  شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنده چکچک ایرانی برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده بیجار مشاهده شد

پرنده چکچک ایرانی برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده بیجار مشاهده شد