مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 16:172022-09-07اقتصادي

20 درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی صرف کشت قراردادی شود


سهم 20 درصدی تامین مالی زنجیره ای و کشاورزی قراردادی از کل تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور بهبود روش های تأمین مالی سرمایه در گردش زنجیره های تأمین در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات کشاورزی و اشتغال روستایی با روش های غیرتورمی و پیرو ابلاغ شیوه نامه اجرایی تأمین مالی کشاورزی قراردادی ، مستقیم یا از طریق تشکل تولیدی معین، بر اساس قرارداد با مجری طرح، به تولید محصول می پردازند) از طریق عقد قرارداد با یک مجری طرح، نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می کند.

تأمین مالی در کشاورزی قراردادی مشتمل بر تأمین مالی تولیدکنندگان برای کشت و تهیه نهاده های تولید، تأمین مالی مجری با هدف تکمیل زنجیره ارزش، خرید نهاده ها، مواد اولیه، ماشین آلات و اقدامات توسعه ای و همچنین تأمین مالی در راستای ارایه خدمات آموزشی، فنی، توسعه ای، دانش بنیان و تحقیقاتی برای ایجاد ارزش افزوده در طرح خواهد بود.

روش مذکور دارای مزایای متعددی  از جمله موارد زیر است: •    شفافیت تأمین مالی طرح ها و افزایش کارایی تخصیص منابع در بخش کشاورزی •    حمایت از شکل گیری زنجیره های یکپارچه کشاورزی •    حمایت از توسعه اشتغال روستایی با روش های غیرتورمی •    کاهش هزینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی صرف کشت قراردادی شود

20 درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی صرف کشت قراردادی شود