مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 شهریور 1401 ساعت 09:272022-09-09سياسي

رییس ستاد مرکزی اربعین: هم وطنان به سمت مرزها حرکت نکنند


به هیچ عنوان هیچ زائری به سمت پایانه های مرزی حرکت نکند و ما هم اعلام کردیم که اتوبوس ها از مبدأ شهرها حرکت نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز جمعه 18 شهریور در گفت وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها اظهار داشت: ما شب گذشته در مرز مهران یک جلسه 5 ساعته با حضور وزیر کشور، دستگاه فراجا، فرمانده عالی انتظامی و همه دست اندکاران ستاد اربعین داشتیم.

* ناتوانی طرف عراقی در حمل و نقل زائران به سمت عتبات وی با بیان اینکه در برخی از مرزهای ما مخاطرات جدی برای زائران به وجود آورد، گفت: ریشه اصلی مشکلات دو مسئله است؛ یکی ناتوانی طرف عراقی در حمل و نقل زائران به سمت عتبات و مسئله بعدی ضعف و کندی خروج زائران از گیت های پلیس مرزی و گذرنامه عراق است.

این دو مسئله باعث شد ما در مرز مهران تجمع چند ده هزار نفری داشته باشیم که با تلاش های صورت گرفته از تلفات زائران جلوگیری شد اما برخی از زائران دچار گرمازدگی شدند.

رییس ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به وضعیت مرزهای شلمچه و چذابه تصریح کرد: بعد از ظهر دیروز تمامی حمل و نقل زائران در این دو مرز متوقف شد و زائران ساعت ها در گرمای بالای 50 درجه قرار گرفتند و مخاطرات جدی برایشان به وجود آمد و ما به سرعت وارد عمل شدیم و با اعزام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس ستاد مرکزی اربعین: هم وطنان به سمت مرزها حرکت نکنند

رییس ستاد مرکزی اربعین: هم وطنان به سمت مرزها حرکت نکنند