مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 07:572022-09-11فرهنگي

معجزه عشق در طریق الحسین (ع) + فیلم و عکس


محسن قبادیان می گویند زیبایی هایش را باید حس کنی؛ با همه وجودت، طعم شیرینش را باید بچشی؛ با تک تک سلول هایت و عظمتش را باید درک کنی؛ با تمام احساست.

در طریق الحسین؛ در مسیر 80 کیلومتری میان نجف و کربلا و در میان 1452 ستون بهشتی اش، چشمِ سَر انگار در تماشای زیبایی ها، ناتوان ترین است.

اینجا باید چشم دل گشود برای تماشای بخشی کوچک از دریای بی کران عشق و دلدادگی.

اینجا باید روایت نگاران قلم ها بهه دست گیرند و در سرزمین کربلا، ثبت کنند احوال عاشقانی را که چشم روزگار را به حیرانی واداشته، احوالی که جز با منطق عشق نمی توان معنایش کرد و جز عشق نمی تواند چنین معجزه ای را رقم بزند، آری مجنون های تاریخ انگشت شمارند اما بیا در عراق تا میلیون ها مجنون را ببینی و غرق شوی در دریای عشاق که کرانه ای ندارد.

اینجا نجف است، زمینی که غرائب بسیار در خود نهفته و جز برای اهل سِر نجوایی ندارد، پرده ای کنار نمی زند و سکوت نخواهد شکست، اینجا محل پهلو گرفتن کشتی نوح است در فرجام توفان، اینجا محل آرمیدن ابدی آدم ابوالبشر است، اینجا محل سلوک هود و صالح است، آری اینجا مدفن العلی ست.

هنگامی که به ابتدا شارع الرسول می رسی در این گرمای 55 درجه، خنکای وصال امیرالمومنین علیه السلام چنان تورا به وجد می آورد که سرازپا نمی شناسی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معجزه عشق در طریق الحسین (ع) + فیلم و عکس

معجزه عشق در طریق الحسین (ع) + فیلم و عکس