مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 08:272022-09-11اجتماعي

هشدار آتش سوزی در مراتع و جنگل های سمنان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نسبت به خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل های این استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جمع مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان با توجه به افزایش دما در روزهای پایانی فصل تابستان وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان از سوی آحاد جامعه ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طبق بررسی های به عمل آمده، غالب حریق های رخ داده در جنگل ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل اتفاق می افتد.

مرادی حقیقی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی برای تفریح یا کار حضور دارند، از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی خودداری کنند.

وی با تأکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، افزود: رسانه ها با فرهنگ سازی بیش از پیش، مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار آتش سوزی در مراتع و جنگل های سمنان

هشدار آتش سوزی در مراتع و جنگل های سمنان