مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 06:122022-09-12پزشكي

ثبت 26 اهدا عضو از ابتدای امسال تاکنون در یزد


رییس اداره فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 26 اهدای عضو در استان یزد انجام و ثبت شده است.

- دکتر محمدرضا پورشمسی، رییس اداره فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: با توجه به تعداد عمل های ثبت شده اهدا عضو این استان تاکنون رتبه نخست کشوری در امر اهدا عضو را به خود اختصاص داده است.

وی افزود : از ابتدای امسال تاکنون 26 مورد اهدا عضو از بیماران مرگ مغزی در استان یزد انجام و ثبت شده که از این تعداد چهار قلب برای نجات جان بیماران نیازمند به بیمارستان های تهران و دیگر عضوهای اهدایی به بیمارستان ابوعلی سینای استان فارس ارسال شده است.

پورشمسی با بیان این که در حال حاضر 27 هزار بیمار در سطح کشور منتظر اهدا عضو هستند، گفت: ترویج فرهنگ اهدا عضو از جمله موارد حائز اهمیت در این امر است که تاکنون نیز گره گشایی کرده و با اهدا اعضای بدن بیماران مرگ مغزی جان بسیاری از بیماران نیازمند به عضو نجات یافته است.

رییس اداره فراهم آوری اعضای علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و 53 عضو غیر اصلی از جمله تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می تواند اهدا و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 26 اهدا عضو از ابتدای امسال تاکنون در یزد

ثبت 26 اهدا عضو از ابتدای امسال تاکنون در یزد