مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 12:372022-09-12بين الملل

دستان لرزان بایدن در برابر ایران/ چرا آمریکا در روند مذاکرات هسته ای سردرگم است؟


بدون شک مهم ترین عامل در اتخاذ مواضع متناقض و سردرگم آمریکا در طول مذاکرات هسته ای مربوط به پایداری جمهوری اسلامی ایران بر منافع و حقوق قانونی خود در طول مذاکرات علی رغم تهدیدهای طرف های غربی بوده است.

- نوشت: دور جدید گفت وگوهای هسته ای از 13مرداد 1401 در وین از سرگرفته شد و پس از گذشت چند هفته، تحول خاصی در زمینه احیای این توافق به وقوع نپیوست.

روشن است که طولانی شدن فرآیند مذاکرات ناشی از ناسازگاری های آمریکا به عنوان مقصر اصلی برهم زدن توافق هسته ای قابل تحلیل است.

با این حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا و معاون او انریکه مورا به عنوان هماهنگ کنندگان اروپایی، با جمع بندی ادوار قبلی مذاکرات، پیش نویس پیشنهادی خود را در مذاکرات مرداد ماه به طرفین تحویل دادند و جمهوری اسلامی ایران ملاحظات خود را درخصوص این پیش نویس با تأکید بر مواضع اصولی نظام به طرف مقابل ارائه داد و بر این اساس این ارزیابی در محافل سیاسی به وجود آمد که گفت وگوهای اخیر مرداد ماه به شکل بالقوه از قابلیت لازم برای تبدیل شدن به ایستگاه پایانی مذاکرات لغو تحریم ها برخوردار است.

با این حال مقامات آمریکایی ضمن تعلل در ارائه پاسخ در حین بررسی پاسخ ایران و پس از آن، به ارائه پیام ها و اتخاذ مواضع متناقض پرداختند که خود حاکی از بحران تصمیم گیری واشنگتن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستان لرزان بایدن در برابر ایران/ چرا آمریکا در روند مذاکرات هسته ای سردرگم است؟

دستان لرزان بایدن در برابر ایران/ چرا آمریکا در روند مذاکرات هسته ای سردرگم است؟