مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 12:422022-09-14بين الملل

«مشایه» خیزش جهانی مستضعفین


پیاده روی اربعین که خود نوعی سیر و سلوک توام با ریاضت و دارای انبساط و معنویت خاصی میباشد به زبان عربی به مشایه معروف می باشد .

مشایه ها و پیاده روی انها این روزها تبدیل به یک حرکت فرا مذهبی در جهان تبدیل شده است و از تمام ادیان مختلف جهان در آن پیادروی شرکت می کنند ، هر چند که خواستگاه و ریشه این پیاده روی در میان شیعیان می باشد .

در حالی که غرب آسیا و منطقه خلیج فارس آبستن حوادث امنیتی و گروهای تروریستی چون داعش و دواعش می باشد ، اما در همین منطقه ما شاهد بزرگترین و طولانی ترین مسیر پیاده روی در قالب مشایه ها هستیم .

کسانی که نماد فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند و حرکت آنها سرشار از وحدت و حق خواهی می باشد و به عبارتی دقیق تر حرکت مشایه ها نوعی خیزش جهانی مستضعفین و باز تولید شور ، عشق و معرفت حسینی می باشد .

21 میلیون زائر امام حسین که 17 میلیون آن از کشور عراق میباشند که حدود 40 درصد ساکنین عراقی و 75 درصد جمعیت شیعیان این کشور را تشکیل می دهند ، همه و همه حاکی از این می باشد که اربعین فقط روزی از روزهای سال نیست بلکه آیینه ای است در برابر چشم میلیونها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می بندد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مشایه» خیزش جهانی مستضعفین

«مشایه» خیزش جهانی مستضعفین