مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 10:422022-09-16بين الملل

راه اندازی پایگاه اطفای حریق در بهشت پرندگان در یک قدمی افتتاح


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، تالاب بین المللی میانکاله با 68 هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و حاشیه دریای خزر و دل شبه جزیره میانکاله واقع شده که به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و دارا بودن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای هزاران گونه از پرندگان مهاجر است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش و تنوع گیاهی به عنوان بهشت پرندگان از آن نام برده می شود و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست است.

باوجود همه این ظرفیت ها و زیبایی ها متاسفانه بروز حریق ها غبار خاکستری بر چهره بهشت پرندگان نشانده و حتی حیات جانوری این تالاب را تحت تاثیر قرار می دهد.

اهمیت این تالاب موجب شد رییس جمهور اسفند ماه امسال برای باز کردن گره حریق ها به این منطقه سفر کند و در این سفر دستور داد با توجه به اینکه در این منطقه آتش سوزی های فصلی اتفاق می افتد یک ایستگاه اطفای حریق و آتش نشانی ایجاد شود.

شاید همان روزهای ابتدایی راه اندازی ایستگاه اطفای حریق آن هم در حدی که بتواند برای همیشه به آتش سوزی های سریالی در این تالاب پایان دهد، کمی دور از ذهن بود ولی این مهم درحال انجام است و اکنون در یک قدمی راه اندازی این مرکز مهم هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی پایگاه اطفای حریق در بهشت پرندگان در یک قدمی افتتاح

راه اندازی پایگاه اطفای حریق در بهشت پرندگان در یک قدمی افتتاح