مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 09:172022-09-21پزشكي

تخمین آمار یک میلیونی مبتلایان به آلزایمر در ایران/ 10نشانه ابتلا به آلزایمر


در گذشته، به این حالت «سخت شدن سرخرگ ها» گفته می شد اما مطالعات اتوپسی نشان داده اند که این مشکل بیشتر به واسطه حملات مغزی ایجاد می شود تا گردش خون ناکافی.

- در گذشته، به این حالت سخت شدن سرخرگ ها گفته می شد اما مطالعات اتوپسی نشان داده اند که این مشکل بیشتر به واسطه حملات مغزی ایجاد می شود تا گردش خون ناکافی.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران ضمن برشماری نشانه ها و علائم مهم ابتلا به آلزایمر، گفت: البته هر یک سال تشخیص زودتر این علائم و درمان دارویی و توانبخشی ذهنی فرد مبتلا، سبب می شود به اندازه پنج سال مشکلات ناشی از بیماری به تعویق افتاده و روند بیماری کند شود و فرد زندگی باکیفیت تری داشته باشد.

معصومه صالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال روز جهانی آلزایمر مبنی بر دمانس را بشناسیم؛ باهم بیشتر می توانیم مراقبت کنیم ، گفت: این به معنای درگیری بیشتر خانواده فرد مبتلا برای مراقب بیشتر از او است.

بیماری که باسواد و بی سواد نمی شناسد او دِمانس یا اختلال شناخت و حافظه را شرایطی معرفی کرد که بر اثر آن طی روندی آهسته و تدریجی، عملکردهای عالی مغز دچار آسیب شده و از بین می رود و ادامه داد: معمولا افت حافظه نشانه ای است که سبب مراجعه فرد به پزشک می شود و علاوه بر آن نقایصی در چندین قلمرو شناختی مانند قدرت تفکر، تکلم، قضاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخمین آمار یک میلیونی مبتلایان به آلزایمر در ایران/ 10نشانه ابتلا به آلزایمر

تخمین آمار یک میلیونی مبتلایان به آلزایمر در ایران/ 10نشانه ابتلا به آلزایمر