مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 12:122022-09-21اقتصادي

5 استان حادثه خیز ایران را بشناسید


رتبه بندی استان های حادثه خیز از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، نشان می دهد که استان های گیلان، گلستان، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان به عنوان 5استان در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی صدر جدول هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، در آستانه فصل پاییز و تغییرات آب وهوایی و بارش های فصلی از وضعیت و میزان آمادگی این استان ها با خبر شدیم.

لرستان، کمبود اعتبارات برای تکمیل زیرساخت ها در بررسی بروز بلایای طبیعی در لرستان، سیل سال 98و خسارت های آن به ذهن متبادر می شود.

سیلی که به گفته مدیرکل بحران استانداری لرستان، بالغ بر 15هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد و بیش از 8هزار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها زد.

مهدی پازوکی، کمبود اعتبارات برای جبران خسارت های سیل اخیر را مهم ترین عامل عقب ماندگی استان در حوزه پیشگیری از بلایای طبیعی می داند و به همشهری می گوید: به دلیل محدودیت های اعتباری به کل استان 3هزار و 850میلیارد تومان ابلاغ شد و فقط هزار و 500میلیارد تومان آن برای جبران خسارت های سیل درنظر گرفته شد.

لرستان به عنوان یکی از استان های کم برخوردار کشور و همچنین حادثه خیز، حالا بعد از 3سال در کش و قوس تکمیل زیرساخت های از بین رفته در سیل 98است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 استان حادثه خیز ایران را بشناسید

5 استان حادثه خیز ایران را بشناسید