مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 12:072022-09-23بين الملل

اردوغان: بزودی جنگنده های اف-16 آمریکا را می خریم


رییس جمهور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که روند گفت وگوها با واشنگتن برای خرید جنگنده های اف-16 مثبت است و بزودی نتیجه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ، این در بیانیه مطبوعاتی در خانه ترکیه در نیویورک و دیروز (پنجشنبه) یک روز پس از شرکت وی در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است.

اردوغان در خصوص خرید جنگنده های F16 گفت: کارها به سمت مثبت پیش می رود و امیدواریم این روند ایجابی ادامه پیدا کند؛ فکر می کنم به زودی زود نتیجه بگیریم.

رییس جمهور ترکیه اظهار داشت که با جو بایدن همتای آمریکایی خود و اعضای جمهوری خواه سنا در خصوص پرونده خرید جنگنده های F16 گفت وگوهای مثبتی داشته است.

وی با توضیح این که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز با طرف آمریکایی رایزنی داشته، گفت: ما در مراسم استقبال (در حاشیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل) فرصت نداشتیم با آقای بایدن دیدار گسترده ای داشته باشیم .

اردوغان افزود: ممکن است بعداً فرصتی برای گفت وگوی تلفنی در این زمینه داشته باشیم و از طریق گفت وگوهایی که توسط وزرای دفاع و امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد، این روند را پیگیری خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: بزودی جنگنده های اف-16 آمریکا را می خریم

اردوغان: بزودی جنگنده های اف-16 آمریکا را می خریم