مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 10:322022-09-26پزشكي

بچه ها را بدون «صبحانه» مدرسه نفرستید


یک متخصص تغذیه با تاکید بر اهمیت وعده صبحانه در برنامه غذایی دانش آموزان، گفت: عدم صرف این وعده می تواند منجر به افت تحصیلی دانش آموزان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر هادی عبدالله زاد در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر تاثیر تغذیه مناسب بر سلامت وقدرت یادگیری دانش آموزان گفت: در همین راستا نیاز است والدین توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

وی مهمترین وعده غذایی برای دانش آموزان را صبحانه عنوان کرد و افزود: صرف یک وعده غذایی پیش از شروع مدرسه و کلاس درس موجب می شود دانش آموزان انرژی و تمرکز لازم برای یادگیری را داشته باشند.

عبدالله زاد ادامه داد: عدم صرف وعده صبحانه با اختلال در تمرکز و یادگیری دانش آموزان می تواند منجر به افت تحصیلی آنها شود و تحقیقات نشان داده که صرف صبحانه نقش موثری در موفقیت دانش آموزان دارد.

این متخصص تغذیه گفت: همچنین با توجه به قرار گیری دانش آموزان در سن رشد، صرف صبحانه مقوی و با ارزش غذایی بالای می تواند نقش مهمی در بهبود رشد آنها داشته باشد.

عبدالله زاد با اشاره به تاثیر صبحانه در پیشگیری از افزایش وزن دانش آموزان گفت: صرف وعده صبحانه موجب می شود دانش آموزان در طول روز نتوانند سراغ خوراکی های مضر مانند چیپس و پفک بروند و همین امر در پیشگیری آنها از ابتلا به چاقی و اضافه وزن بسیار موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بچه ها را بدون «صبحانه» مدرسه نفرستید

بچه ها را بدون «صبحانه» مدرسه نفرستید