مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مهر 1401 ساعت 12:332022-09-26سياسي

اولین گرگ قطبی شبیه سازی شده در چین متولد شد (+عکس)


یک شرکت بیوتکنولوژی چینی مستقر در پکن برای اولین بار یک گرگ قطبی را با استفاده از یک سلول اهدایی از گرگ ماده وحشی قطب شمال و ترکیب با جنینی که داخل رحم سگی از نژاد بیگل بود به دنیا آوردند.

- این توله که مایا نام دارد در ماه ژوئن به دنیا آمد اما شرکت بیوتکنولوژی سینگوژن (Singogen) منتظر بود تا این حیوان شبیه سازی شده به 100 روزگی برسد تا از سلامت او اطمینان حاصل کرده و سپس خبرش را منتشر کند.

اگرچه گرگ های شمالگان یا همان گرگ های قطبی مانند برخی دیگر از نژادها در خطر انقراض نیستند، اما دانشمندان امیدوارند که بتوانند از این فرآیند برای نجات سایر گونه های در خطر انقراض استفاده کنند.

با آنکه این اتفاق یک پیشرفت علمی محسوب می شود اما شبیه سازی حیوانات همواره با بحث و جدل هایی همراه بوده است زیرا فعالان حقوق حیوانات می گویند حیواناتی که درگیر این فرآیند می شوند در جریان جراحی های لازم برای به دست آوردن سلول های اهداکننده و انتقال جنین رنج زیادی را متحمل می شوند.

برخی هم استدلال دیگری علیه این فرآیند دارند و خلق حیوانات از طریق شبیه سازی را غیراخلاقی می دانند زیرا بر این باورند که انسان با این کار می خواهد نقش خدا را بازی کند.

با این حال طرف دیگر ماجرا معتقد است شبیه سازی حیوانات راهی برای نجات گونه های در آستانه انقراض است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین گرگ قطبی شبیه سازی شده در چین متولد شد (+عکس)

اولین گرگ قطبی شبیه سازی شده در چین متولد شد (+عکس)