مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 22:122022-09-28اقتصادي

وجود بیش از 2 هزار موقوفه ثبتی در بابل


رییس اداره اوقاف بابل با اشاره به وجود بیش از 2 هزار موقوفه ثبتی در شهرستان گفت: در سال جدید دو مورد وقف جدید داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حسن عادی بازگشت و با تلاش های صورت گرفته هیأت امنا مراسم ها به نحو احسنت پیش رفت و اداره اوقاف آنچه را در توان داشت برای این ایام گذاشت.

وی گفت: حدود 4 میلیارد تومان از بخش متصرفی به تکایای ذینفع پرداخت شد، مبلغ 4 میلیارد تومان غیرمتصرفی هم به ذینفعان پرداخت شد، بیش از 200 خانه مخروبه در بابل وجود دارد که هزینه ترمیم و بازسازی را نداریم و طبق سیاست جدید سازمان 50 درصد از عواید  برای بازسازی مخروبه ها انجام گیرد.

رییس اداره اوقاف شهرستان بابل با اشاره به احیا موقوفات مخروبه تکایا و مساجد ذینفع مستغنی خواهند شد،گفت: با ساختمان های ثبت شده در میراث فرهنگی کاری نداریم و اولویت سازمان با هماهنگی بازسازی همان مکان است، سرمایه های وقف شده به مساجد باید احیا شود.

 برزگر اظهار کرد: از محل دریافتی ما از اماکن مذهبی 32 درصد تحویل همان مکان، 50 درصد برای ذخیره عمران و آبادی، 10 درصد خزانه، هشت درصد هم برای تعمیرات همان مکان هزینه می شود.

وی گفت: بیش از 2 هزار موقوفه ثبتی در شهرستان داریم، در سال جدید دو مورد وقف جدید داشتیم، واحد فرهنگی آماده مشاوره دادن به مردم برای انجام وقف است، با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 2 هزار موقوفه ثبتی در بابل

وجود بیش از 2 هزار موقوفه ثبتی در بابل