مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 11:472022-09-29فناوري

از فناوری MEC چه می دانید؟


محاسبه لبه چند دسترسی یا MEC فناوری است که هوشمندی را در شبکه سیار فراهم ساخته، تاخیر را کاهش داده و ظرفیت در دسترس را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فناوری MEC یا Multi-Access Edge Computing راه حلی برای پردازش روی لبه شبکه به حساب می آید که تا پیش از این در اختیار اپراتورهای ارتباطی نبود، اما پس از ورود اپراتورهای تلفن همراه ایرانی در کشور به موضوع نسل پنجم ارتباطات، یکی از اپراتورهای تلفن همراه با توان یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق به توسعه آن شده و موارد کاربردی این راه حل را در قالب AR/VR به نمایشگاه تلکام آورد.

در این مورد، تصویر زنده دریافت شده و بعد از افکت گذاری به صورت بلادرنگ (real time) نمایش داده می شود.

این مورد کاربردی که قابلیت استفاده برای ربات جراح و خودروی هوشمند که از دیگر پروژه های همراه اول هستند را دارا بود و یکی از درگاه های ورود به 5G محسوب می شود.

طبق اطلاعات یک مقاله پژوهشی در یکی از دانشگاه های استان اصفهان، با افزایش نرخ تبادل داده کاربران که عمدتا ناشی از گسترش سرویس های چندرسانه ای است و نیز موارد استفاده جدیدی که برای شبکه های موبایل در نظر گرفته شده (از جمله اینترنت اشیاء) هدف گذاری هایی در زمینه نرخ تبادل داده، تاخیر، مصرف انرژی و سایر پارامترها در شبکه 5G انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فناوری MEC چه می دانید؟

از فناوری MEC چه می دانید؟