مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 08:022022-10-02اقتصادي

تولید بیش از 8250 تن محصول بادام در استان آذربایجان شرقی


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از 8 هزار و 250 تن محصول بادام در استان در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر بی پروا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با سطح زیر کشت و تولید محصول بادام در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: کل سطح زیر کشت بادام استان 5 هزار و 936 هکتار است که 5 هزار و 532 هکتار آن را باغات بارور و 404 هکتار را باغات غیر بارور تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه میزان تولید محصول بادام در سالجاری بیش از 8 هزار و 250 تن برآورد می شود ادامه داد: متوسط عملکرد در واحد سطح استان 1.

5 تن در هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان، آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی می باشد، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی از مجموع 175 هزار و 636 هکتار باغات بادام در کشور بیش از 3 درصد سطح زیر کشت در سطح کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشور است.

بی پروا افزود: بیشترین میزان تولید بادام استان آذربایجان شرقی به ترتیب در شهرستانهای شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 8250 تن محصول بادام در استان آذربایجان شرقی

تولید بیش از 8250 تن محصول بادام در استان آذربایجان شرقی