مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 12:472022-10-07اقتصادي

صادرات 69 هزار تن تخم مرغ نطفه دار و 78 تن محصولات پروتیینی از یزد


مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به ظرفیت این استان در تولید انواع فرآوردهای دامی، گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر یک میلیون تن پای مرغ، 69 هزار تن تخم مرغ نطفه دار، - علی فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت تعیین شعار امسال هفته دامپزشکی به نام دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره ، اظهار کرد: همه اعضای فعال در این حوزه در تلاش هستند تا غذای سالم به سفره مردم برسد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 9 کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و پنج کشتارگاه طیور در استان یزد مشغول به فعالیت هستند، افزود: دامپزشکی یزد طی یک سال گذشته بر 118 هزار تن گوشت قرمز و 38 هزار تن گوشت سفید تولید شده در کشتارگاه های استان نظارت دقیق داشته است.

مدیرکل دامپزشکی یزد با بیان این که در بازه زمانی یک سال اخیر بیش از دو هزار نمونه برداری از فرآورده های دامی استان انجام شده است، گفت: نتیجه نمونه برداری های انجام شده منجر به معدوم سازی وجلوگیری از ورود 68 هزار کیلوگرم فرآورده فاسد به سفره مردم شد.

فاتحی نیا با بیان این که نکات بهداشتی در کشتارگاه های سنتی قابل مقایسه با کشتارگاه های صنعتی نیست تصریح کرد: به علت بعد مسافت برخی مناطق از کشتارگاه های صنعتی، وجود کشتارگاه های سنتی برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 69 هزار تن تخم مرغ نطفه دار و 78 تن محصولات پروتیینی از یزد

صادرات 69 هزار تن تخم مرغ نطفه دار و 78 تن محصولات پروتیینی از یزد