سهیل اسعد: اشتراک عقاید یا تفاسیر سیاسی برای ایجاد وحدت الزامی نیستاز نظر اسلام برای داشتن وحدت انسان ها دارای عقاید دینی واحد و یا دارای تفاسیر سیاسی و ایدئولوژیک خاصی باشند. در این جاست که آن ها می توانند در یک فضای برادری و برابری زیست و مشارکت داشته باشند. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در هفته وحدت هستیم و سؤالی که در این ایام بر اساس برخی گفت وگو ها مطرح می شود، این است که منشأ وحدت را باید در کجا جست وجو کرد و رویکردها به این مقوله از چه چیزی برخاسته؟ سهیل اسعد مبلّغ آرژانتینی اسلام و فعال فرهنگی در آمریکای لاتین (که پیش از این با نام ادگاردو روبین شناخته می شد) با فارس در این باره به گفت وگویی نشسته است. وحدت یک اصل تکوینی است سهیل اسعد در ابتدا گفت: برای وحدت تا به الان تفاسیر مختلفی ارائه شده است. هر دین و مکتبی تعریفی را از وحدت ارائه می دهد و طبیعی است که این تعاریف مطابق با جهان بینی آن تفکر است. اگر بخواهیم وحدت را از منظر اسلامی معرفی کنیم، باید بگوییم که این مقوله یک اصل تکوینی است. یعنی تمام مخلوقات عالم از یک مبدا به وجود آمده اند. به عبارتی خالق همه مخلوقات و به ویژه انسان ها پروردگار واحد است. این نقطه همان جایی است که می توان از وحدت وجودی انسان ها سخن گفت. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |