مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 12:122022-10-12پزشكي

ضرورت مشارکت زنان در برنامه های غربالگری جهت پیشگیری از سرطان سینه


با شناخت عوامل هشدار سرطان سینه به موقع می توان ضایعات پیش سرطانی را پیش از تبدیل شدن به سرطان زودتر تشخیص داد که بر این مبنا زنان باید به مشارکت در برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه ترغیب شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد.

در صورتی که تشخیص به موقع و بهنگام تومور در مراحل اولیه و محدود بودن باشد در نتیجه درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد خواهد بود.

یکی از عوامل نگران کننده در سلامت زنان سرطان سینه است که شایع ترین سرطان در زنان بوده و در بسیاری از کشورها مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان محسوب می شود که در کشور ما درصد سرطان های بانوان از جمله سرطان سینه در حال افزایش است و استان قزوین هم از این قاعده مستثنی نیست.

در حالی که باید گفت مرگ یک زن در اثر سرطان، عواقب بسیار زیاد برای رایگان در خانه ها، مراکز و پایگاه های بهداشتی توسط ماماها انجام می شود و خودآزمایی لازم هم آموزش داده می شود.

این کارشناس بهترین راه کاهش خطر سرطان را ضمن رعایت شیوه زندگی سالم، انجام مراقبتهای معمولی مانند معاینات دوره ای و انجام ماموگرافی در صورت نیاز مخصوصا افراد پرخطر دانست و تصریح کرد: از جمله عوامل خطرساز غیرقابل اصلاح در سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مشارکت زنان در برنامه های غربالگری جهت پیشگیری از سرطان سینه

ضرورت مشارکت زنان در برنامه های غربالگری جهت پیشگیری از سرطان سینه