مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 12:122022-10-13سياسي

سیکا؛ مرکزی برای رفاه و امنیت جهانی


جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش نقش قاره آسیا در موضوعات جهانی و تقویت امنیت منطقه ای، از روز نخست عضو فعال و مؤثر این سازکار منطقه ای (سیکا) بوده است.

- جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش نقش قاره آسیا در موضوعات جهانی و تقویت امنیت منطقه ای، از روز نخست عضو فعال و مؤثر این سازکار منطقه ای (سیکا) بوده است.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حسین امیرعبداللهیان: سفر جناب آقای دکتر رییسی به آستانه قزاقستان به دعوت رسمی جناب آقای قاسم ژورمات توکایف همتای قزاقستانی برای دیدار رسمی دوجانبه و همچنین شرکت در ششمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) انجام می گیرد.

برگزاری نشست سران سیکا با توجه به شرایط منطقه و وجود طیف گوناگونی از موضوعات، فرصت ها، چالش ها و تهدیدات مشترک، فرصت مغتنمی برای رایزنی و تبادل نظر مقامات عالیرتبه کشورهای عضو خواهد بود.

تأسیس سیکا به عنوان سازکار و بستری متشکل از کشورهای آسیایی در اکتبر 1992 در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور ارتقای روابط دوجانبه، همگرایی و همکاری منطقه ای و ایجاد صلح، ثبات و امنیت در قاره کهن آسیا به پیشنهاد رییس جمهور پیشین قزاقستان به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیکا؛ مرکزی برای رفاه و امنیت جهانی

سیکا؛ مرکزی برای رفاه و امنیت جهانی