مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 19:122022-10-13سياسي

رییسی: موضوع امنیت آسیا باید حتماً درون زا باشد


موضوع امنیت آسیا باید حتماً درون زا باشد و دخالت های کشورها و قدرت های بیرونی در این منطقه راه حل مشکل نیست بلکه خود مشکلی است که بر مشکلات می افزاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) به قزاقستان سفر کرده بود، عصر امروز (پنجشنبه) به کشور بازگشت.

رییسی در سخنانی در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه سیکا ساز وکار مهمی برای همگرایی، همکاری و امنیت قاره آسیا است گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توجه به همکاری های منطقه ای و سیاست های همسایگی و همکاری با سازمان های منطقه ای و فرامنطقه ای همیشه تلاش کرده؛ که سیکا هم از آن مجموعه ای است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا همکاری را با آنها آغاز کرده است.

وی افزود: در این اجلاس علاوه بر تشریح وضعیت منطقه و ضرورت هایی که امروز اقتضا می کند باید کشورهای منطقه داشته باشند، تجربه چهار دهه جمهوری اسلامی ایران را بیان کردیم.

 با توجه به تجربه جمهوری اسلامی، حتماً باید موضوع امنیت آسیا باید حتماً درون زا باشد و دخالت های کشورها و قدرت های بیرونی در این منطقه راه حل مشکل نیست بلکه خود مشکلی است که بر مشکلات می افزاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: موضوع امنیت آسیا باید حتماً درون زا باشد

رییسی: موضوع امنیت آسیا باید حتماً درون زا باشد