مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مهر 1401 ساعت 10:522022-10-14اقتصادي

رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی/ کاهش 50 درصدی تعهد ارزی 3 محصول


سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به 50 درصد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محسن شیراوند سرپرست معاونت توسعه بازرگانی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی، صفر درصد و رفع تعهد ارزی صادرکنندگان پرتقال و نارنگی و سیب درختی به 50 درصد کاهش یافته است.

شیراوند درباره رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک گفت: شاهد کاهش قیمت جهانی شیرخشک بودیم و این مساله سبب شد که تولید و صادرات این محصول با چالش مواجه شود؛ پس برای ادامه حیات این صنایع و حفظ و توسعه بازارهای صادراتی که پس از مردمی سازی یارانه ها ایجاد شده بود، موقتا تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی برداشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تعهد ارزی صادرکنندگان پرتقال، نارنگی و سیب درختی اشاره و خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم در بازار چین و منطقه قدرت رقابت داشته باشیم و سهمی از بازار را در اختیار بگیریم، این مهم انجام شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: همزمان وارد فصل برداشت این محصولات می شویم و هرساله شاهد وجود مازاد این محصولات در کشور نیز هستیم که سبب ورود دولت و خرید تضمینی این محصولات خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی/ کاهش 50 درصدی تعهد ارزی 3 محصول

رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی/ کاهش 50 درصدی تعهد ارزی 3 محصول