مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 10:472022-10-15سياسي

همکاری های همه جانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و قرقیزستان


معاون نخست وزیر ازبکستان با سفیر قرقیزستان در تاشکند دیدار و چشم انداز گسترش همکاری های همه جانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، جمشید خواجه یف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و موسی جامانبایف سفیر قرقیزستان در ازبکستان در دیداری در شهر تاشکند چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری های همه جانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار در مورد سازماندهی سفر هیئت ازبکستان به منظور تنظیم پروژه های جدید اولویت دار مشترک همکاری صنعتی، انعقاد قراردادهای تجاری، برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی در همکاری های دوجانبه و نشست تجاری با حضور سران مناطق دو کشور در شهر بیشکک تبادل نظر کردند.

همچنین چشم انداز گسترش همکاری سرمایه گذاری نیز بررسی شد.

طرفین آمادگی خود را برای افزایش تعداد پروژه های مشترک در قلمرو دو کشور در زمینه های تولید محصولات ساخته شده نساجی، داروسازی، ساختمانی و فرآورده های کشاورزی اعلام کردند.

در این زمینه توافقنامه ای در مورد تنظیم برنامه همکاری های تجاری و اقتصادی و توسعه همکاری صنعتی برای سال های 2022-2025 میلادی و همچنین قراردادی در مورد سازماندهی تولید ماشین آلات کشاورزی و خودروها و قرارداد در مورد همکاری در زمینه گردش دارو و تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های همه جانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و قرقیزستان

همکاری های همه جانبه محور دیدار مقامات ازبکستان و قرقیزستان