مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 12:222022-10-15پزشكي

این تغییرات پوستی خبر از کبد چرب می دهد


استفاده از مواد غذایی که منجر به ایجاد کبد چرب می شود شانس ابتلا به پسوریازیس را بالا می برد؛ در نتیجه می توان اینگونه گفت که این بیماری پوستی خبر از چربی کبد نیز می دهد.

- متخصص پوست و موی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که استفاده از مواد غذایی که منجر به ایجاد کبد چرب می شود شانس ابتلا به پسوریازیس را بالا می برد گفت: افزایش وزن می تواند فرد را مستعد ابتلا به پسوریازیس کند و در مقابل افراد چاق مبتلا به پسوریازیس با کاهش وزن، درجات خفیف تر این بیماری را تجربه می کنند.

 زهره تهرانچی نیا در تعریف بیماری پسوریازیس اظهار کرد: پسوریازیس بیماری مزمن و ملتهب کننده پوست است که دلایل متعددی در ابتلای آن اثر دارد.

وی با اشاره به این که ژنتیک عامل بسیار قوی در ابتلابه بیماری پسوریازیس است افزود: پسوریازیس با بیماری های متابولیک همراه است و در هر سن و یا در هر ناحیه ای از بدن نیز می تواند ظاهر شود.

متخصص پوست و موی دانشگاه گفت: پسوریازیس می تواند حتی ضایعات خارج از پوست، در ناحیه مفصل ها را ایجاد کند.

دکتر تهرانچی نیا به نشانه های ابتلا به پسوریازیس اشاره کرد و افزود: ضایعات این بیماری به شکل پلاک های قرمز رنگ و پوسته های درشت فلسی شکل و براق نمایان می شود، این نشانه معمولا در سطوحی مثل آرنج، زانو و یا حتی کف سر و پشت انگشتان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این تغییرات پوستی خبر از کبد چرب می دهد

این تغییرات پوستی خبر از کبد چرب می دهد