مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 10:122022-10-16پزشكي

شیوع آنفلوآنزا در فارس با آغاز فصل سرما افزایش یافته است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش قابل توجه مراجعه مبتلایان دارای علائم تنفسی به مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سید وحید حسینی امروز در نشست  ستاد مدیریت کرونا گفت: آمار ارسالی از مراکز تشخیصی و درمانی زیر پوشش دانشگاه،  نشان از افزایش قابل توجه مراجعان دارای علایم تنفسی است.

او اضافه کرد: بررسی های آزمایشگاهی انجام شده نشان می دهد بیشتر این موارد، مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت تمام رعایت کنند تا با توجه به فصل سرما، از شیوع بیماری های تنفسی به ویژه کرونا و آنفلوآنزا پیشگیری شود.

حسینی با بیان اینکه یافته ها نشان می دهد بروز هم زمان دو بیماری آنفلوآنزا و کووید19 در افراد، با خطر شدت یافتن بیماری و تهدید جان بیمار همراه است، بر ضرورت رعایت جدی تر شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم تاکید دارد.

در ادامه این نشست، عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس گفت: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به 94 و سه صدم درصد در نوبت نخست، 88 و دوازده صدم درصد در نوبت دوم، 50 و چهارده صدم درصد در نوبت سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع آنفلوآنزا در فارس با آغاز فصل سرما افزایش یافته است

شیوع آنفلوآنزا در فارس با آغاز فصل سرما افزایش یافته است