مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 22:422022-10-17بين الملل

ادعای اسپوتنیک: ماریو دراگی دبیر کل بعدی ائتلاف ناتو می شود


خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع خبری وابسته به ائتلاف «ناتو» نوشت نخست وزیر در حال کناره گیری ایتالیا محتمل ترین گزینه برای انتصاب به عنوان دبیر کل جدید این ائتلاف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع وابسته به ناتو گفت، ماریو دراگی ، نخست وزیر در حال کناره گیری ایتالیا محتمل ترین گزینه برای جانشینی ینس استولتنبرگ در مقام دبیر کلی این ائتلاف نظامی غربی است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، این منبع خبری اظهار داشت، ائتلاف ناتو به دنبال یک مقام ارشد سابق با درکی عمیق از معماری امنیت اروپا در ضمن ادامه بحران اوکراین است.

وی بیان کرد: فکر می کنم ماریو دراگی اکنون بیشترین احتمال را برای رسیدن به این سمت با توجه به موافقت طرف های ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی و عدم مخالفت آمریکا دارد.

به گفته این منبع خبری، اعضای اروپایی ناتو به ویژه فرانسه، ایتالیا و گزینه هایی هستند که با مخالفت انگلیس، آمریکا و کانادا مواجه نشده اند.

اما این کشورها حامی کسی هستند که به نسبت نخست وزیر در حال کناره گیری ایتالیا نگرشی پویاتر داشته باشد.

منبع مذکور اضافه کرد: این کشورها دراگی را یک گزینه کمی میانه رو دانسته و استدلال کرده اند ائتلاف ناتو نیازمند یک رهبر قدرتمندتر و مصمم تر به ویژه حالا که این ائتلاف با چالش هایی جدید در ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای اسپوتنیک: ماریو دراگی دبیر کل بعدی ائتلاف ناتو می شود

ادعای اسپوتنیک: ماریو دراگی دبیر کل بعدی ائتلاف ناتو می شود