مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 11:222022-10-18پزشكي

ارتباط طول عمر با تعداد دندان ها/ هیچ ایمپلنتی قابل قیاس با دندان طبیعی نیست


بر اساس مطالعات منتشر شده در معتبرترین مجلات دندانپزشکی دنیا، افرادی که دندانهای کمی در دهان دارند، نسبت به سایرین طول عمر کمتری خواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، ندا مسلمی گفت: بر اساس مطالعات منتشر شده در معتبرترین مجلات دندانپزشکی دنیا، افرادی که دندانهای کمی  در دهان دارند، نسبت به سایرین طول عمر کمتری خواهند داشت.

وی در حاشیه برپایی بیست و یکمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران با بیان این مطلب، گفت: مطالعات انجام شده از ارتباط مشکلات قلبی، عروقی، مغزی و ریوی با سلامت دندان ها و لثه حکایت دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: اهمیت حفظ سلامت دندان ها به حدی است که اخیرا در یکی از معتبرترین مجلات علمی، ارتباط میان حفظ سلامت دندانها با طول عمر مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نمیتوان اهمیت وجودی و تاثیر ایمپلنتهای دندانی  در برقراری مجدد عملکرد دندان ها در افراد دچار بی دندانی را نادیده گرفت، تاکید کرد: اما هیچ ایمپلنتی از نظر عملکرد دراز مدت و حتی زیبایی قابل قیاس با دندان طبیعی نیست.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن پریودونتولوژی ایران، گفت: وظیفه ما دندانپزشکان این است که تا حد امکان دندان های طبیعی فرد را حفظ کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط طول عمر با تعداد دندان ها/ هیچ ایمپلنتی قابل قیاس با دندان طبیعی نیست

ارتباط طول عمر با تعداد دندان ها/ هیچ ایمپلنتی قابل قیاس با دندان طبیعی نیست