مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 17:022022-10-18اقتصادي

صادرات عسل نهاوند به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس


سرپرست امور دام جهاد کشاورزی نهاوند نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید عسل است که 30 تا 40 درصد مجموع عسل استان را تولید و روانه بازار مصرف می کند گفت: - صادق ظفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به اجرای طرح سرشماری زنبورداران اظهار کرد: در شهرستان نهاوند یک هزار و 100 بهره بردار با 80 هزار کلونی زنبور در بخش زنبورداری مشغول به فعالیت هستند که سالانه یک هزار تن عسل تولید می کنند.

وی با بیان اینکه نهاوند یکی از مراکز اصلی تولید عسل است که 30 تا 40 درصد مجموع عسل استان را تولید و روانه بازار مصرف می کند افزود: علاوه بر تولید عسل، سالانه 2 هزار و 500 کیلو گرده گل، 5 هزار کیلوگرم موم، 300 کیلو بره موم و 200 گرم ژل رویال نیز تولید می شود.

سرپرست امور دام جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه در شهرستان سالانه دو بار برداشت عسل صورت می گیرد اضافه کرد: تمام کندوهای زنبور عسل این شهرستان صادر می شود.

ظفری با بیان اینکه در تولید عسل، طبیعت نقش بسیار مهمی دارد افزود: پوشش گیاهی، بارندگی و هوای پاک از جمله عواملی هستند که بر بالا رفتن تولید عسل نقش مثبتی دارند که طی سال جاری با توجه با کاهش میزان بارندگی و ضعف پوشش گیاهی و به ویژه گرد و غبار تا حدودی تولید عسل نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات عسل نهاوند به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس

صادرات عسل نهاوند به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس