مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 21:372022-10-18سياسي

پیگیری بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس بی نتیجه ماند


طرح مربوط به تامین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای کمیسیون، - فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جزییاتی از جلسه عصر امروز(سه شنبه، 26 مهر) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح ماده 5 قانون تأمین اجتماعی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: این طرح به دنبال تأمین منابع مالی بیمه کارگران ساختمانی است، چرا که به دلیل وجود قانون در این باره به خاطر کمبود منابع مالی بسیاری از کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در این طرح آمده که علاوه بر پرداخت حق بیمه 7 درصدی کارگران، کارفرما و پیمانکار نیز هنگام دریافت پروانه ساخت به ازای هر مترمربع بین یک تا 10 درصد حداقل حقوق و دستمزد را به عنوان حق کارفرما برای بیمه کارگران ساختمانی به حسابی که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرد، واریز کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: اگر چه کمیسیون اجتماعی در جلسه امروز خود برای رأی گیری درباره طرح های عادی حدنصاب را داشت، اما در طرح هایی که برای اصلاح قوانین مطرح می شود نیازمند دو سوم رأی هستیم و برای رأی گیری درباره این طرح با اکثریت دو سوم کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس بی نتیجه ماند

پیگیری بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس بی نتیجه ماند