مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 14:172022-10-19اقتصادي

محرابیان: انشعاب آب مشترکان پرمصرف قطع می شود/ افت 70 درصدی بارندگی های امسال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «علی اکبر محرابیان» با اشاره به سپری شدن دو سال خشک در کشور افزود: کشور در سال آبی 1400- 1399 رتبه سوم خشکسالی را در طول 50 سال گذشته و سال آبی 1401- 1400 که شهریورماه به پایان رسید، - وزیر نیرو با اشاره به کاهش 70 درصدی بارندگی های امسال نسبت به شرایط نرمال و لزوم اجرای طرح مدیریت مصرف آب، از قطع انشعاب آب مشترکان پرمصرفی که از 2 برابر الگو بیشتر مصرف می کنند، خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محرابیان با اشاره به سپری شدن دو سال خشک در کشور افزود: کشور در سال آبی 1400- 1399 رتبه سوم خشکسالی را در طول 50 سال گذشته و سال آبی 1401- 1400 که شهریورماه به پایان رسید، رتبه یازدهم خشکسالی را داشته است.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی درخصوص پاییز کم بارش امسال، گفت: بارندگی های امسال نسبت به شرایط نرمال 70 درصد کاهش داشته است.

محرابیان ادامه داد: پیش بینی های سازمان هواشناسی و مرکز تحقیقات آب هم نشان می دهد که میزان بارش های پاییز 50 درصد کمتر از شرایط نرمال خواهد بود و وضعیت بارندگی مهرماه نشان می دهد که پیش بینی ها تقریباً درست بوده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در این شرایط موضوع مهم مدیریت مصرف است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم؛ بر روی سد ها و آب های زیرزمینی جدول دقیق منابع و مصارف ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرابیان: انشعاب آب مشترکان پرمصرف قطع می شود/ افت 70 درصدی بارندگی های امسال

محرابیان: انشعاب آب مشترکان پرمصرف قطع می شود/ افت 70 درصدی بارندگی های امسال