مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 15:472022-10-19سياسي

فارغ التحصیلان مهارت محور دانشگاه ها؛ مردان رزم جهاد مبارزه با بیکاری


این روزها واژه »مهارت محوری» را زیاد می شنویم، اما این واژه تنها یک حرف برای برجسته شدن سخنرانی ها نیست بلکه امروز مسوولان این واژه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند و دانشگاه ها به سمت تربیت فارغ التحصیلان مهارت محور و اشتغال آفرین در حرکت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فرزند کلاس اولی دارد و می گوید: روش های درسی تغییر کرده و دیگر مثل زمان ما نیست ؛ می پرسم: مگر روش های جدید به چه صورت است؟ می گوید: بیشتر دروس به صورت عملی است و دانش آموزان کمتر مشق می نویسند و درس تئوری می خوانند؛ می گوید: قرار است فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی و مهارت آموزی برای دانش آموزان انجام شود.

با شنیدن صحبت هایش به یاد تأکید مقام معظم رهبری درباره مهارت محوری در آموزش می افتم که بارها فرمودند: ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.

و چه خوب است که این روزها مسوولان نیز بر این امر تأکید داشته و آموزش در سطوح و مقاطع مختلف به سمت مهارت محوری می رود.

کارشناسان آموزشی نیز بر این باورند که نیاز سیستم آموزشی حرکت به سمت مهارت محوری است و حتی حلقه گمشده اشتغال زایی نیز یادگیری مهارت در مدارس و دانشگاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ التحصیلان مهارت محور دانشگاه ها؛ مردان رزم جهاد مبارزه با بیکاری

فارغ التحصیلان مهارت محور دانشگاه ها؛ مردان رزم جهاد مبارزه با بیکاری