مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 12:172022-10-20اقتصادي

سنگرود؛ معدنی متوقف در زمان/ تولید و اشتغال چشم به راه راه اندازی معدن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: معدن زغال سنگ سنگرود در منطقه عمارلو شهرستان رودبار 26 هکتار وسعت دارد و در سال 1350 به بهره برداری رسیده و تا سال 1369 نیز فعال بود.

تعطیلی ظرفیت تولید و اشتغال در پس انحلال معدن سنگرود به گفته مسؤولان، درگذشته حدود یک هزار و 500 تا سه هزار کارگر در معدن سنگرود فعالیت داشتند که براثر انحلال شرکت از آن اخراج یا به نحوی بازنشسته شدند درحالی که این معدن ظرفیت اشتغال زایی زیادی داشت.

در سال 1394 سازمان خصوصی سازی بحث انحلال معدن سنگرود را مطرح کرد و این معدن منحل شد و برای تسویه در اختیار اداره کل صمت استان قرار گرفت.

ارزش گذاری کم دلیل ممنوعیت حق برداشت از معدن سنگرود به گفته مسؤولان قضای، کارشناسی ای که در خصوص اموال و خود معدن مطرح شده بود مبلغ بسیار ناچیزی بود که باعث ورود دادگستری به این قضیه شد و دستوراتی که خلیلی، رییس کل دادگستری در این خصوص داد موقتاً همه اقداماتی که در این خصوص به عمل آمد متوقف شد تا دوباره کارشناسی انجام شود و ارزش اموال و منابعی که در این معدن قرار دارد مشخص شود و تا دستورات بعدی فعلاً کسی حق برداشت یا انتقال اموال را نخواهد داشت.

  با توجه به اهمیت فعال شدن معادن و ظرفیت تولید و اشتغال قابل توجه آن، مطالبه عمومی نسبت به فعال شدن مجدداً معدن سنگرود بیش ازپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگرود؛ معدنی متوقف در زمان/ تولید و اشتغال چشم به راه راه اندازی معدن

سنگرود؛ معدنی متوقف در زمان/ تولید و اشتغال چشم به راه راه اندازی معدن