مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 11:072022-10-22پزشكي

وزارت بهداشت: درمان سل رایگان است


سل و کرونا هر دو بیماری تنفسی هستند و عمدتا هم ریه را درگیر می کنند و شباهت هایی در علائم بالینی این دو وجود دارد؛ اما معمولا سرفه ها در کرونا خشک و در بیماری سل خلط دار هستند.

- رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: متأسفانه با وجود اینکه دو سال و نیم از شیوع این بیماری گذشته و جامعه هم به کرونا عادت کرده اما همچنان 15 درصد افت شناسایی موارد مبتلا به سل را داریم.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهشید ناصحی با اشاره به مغفول واقع شدن بیماری سل بعد از پاندمی کرونا گفت: تمام تمرکز سیستم بهداشتی و درمانی کشورهای دنیا از جمله ایران بر کنترل کرونا معطوف شد و همین مسئله برنامه های معمول بهداشتی دیگر را تحت تأثیر قرار داد.

  وی افزود: سل و کرونا هر دو بیماری تنفسی هستند و عمدتا هم ریه را درگیر می کنند و شباهت هایی در علائم بالینی این دو وجود دارد؛ اما معمولا سرفه ها در کرونا خشک و در بیماری سل خلط دار هستند.

  رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: اوایل شیوع کرونا، هر کسی که سرفه داشت مردم و خود پزشکان فکر می کردند کرونا گرفتند.

همه این عوامل و شرایط موجب افت 30 درصدی شناسایی موارد سل در سال اول شیوع کرونا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: درمان سل رایگان است

وزارت بهداشت: درمان سل رایگان است